ЛИМАНСЬКА ФІЛІЯ
Головна | Шкільному бібліотекарю | Мій Мій профільпрофіль | Вихід
 
П`ятниця, 03.05.2024, 18:39
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS
Меню сайту
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 919
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Шкільному бібліотекарю

Орієнтовний перелік звітної документації шкільної бібліотеки

Документація, що регламентує діяльність бібліотеки:

Відмітка

  1.  

Папка інструктивно-нормативних документів

 

  1.  

Паспорт бібліотеки

 

  1.  

Посадові інструкції завідувача бібліотеки

 

  1.  

Посадові інструкції бібліотекаря

 

  1.  

Правила користування бібліотекою

 

  1.  

Планово-звітна документація бібліотеки

 

Облікова документація бібліотеки:

  1.  

Інвентарні книги

 

  1.  

Сумарна книга:

 

  • на підручники

 

 

  • основний фонд

 

  1.  

Щоденник роботи бібліотеки

 

  1.  

Папка вхідних наказів

 

  1.  

Папка вихідних наказів

 

  1.  

Зошит обліку документів тимчасового зберігання

 

  1.  

Зошит обліку документів, отриманих від користувачів взамін загублених

 

  1.  

Зошит обліку дидактичної літератури

 

  1.  

Зошит видачі підручників по класах

 

  1.  

Папка рахунків і накладних на підручники

 

  1.  

Папка рахунків і накладних основного фонду

 

  1.  

Акт перевірки  бібліотечного фонду

 

  1.  

Акти на зміну вартості необоротних активів

 

  1.  

Акти на списання

 

  1.  

Формуляр читача

 

  1.  

Систематичний каталог

 

  1.  

Алфавітний каталог

 

  1.  

Розстановка фонду по ББК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перелік бібліотечних процесів, які можуть бути відображені

у річному плані роботи шкільної бібліотеки

 

  1. Формування основного бібліотечного фонду:
  • Вивчення складу фонду, аналіз його відповідності інформаційним потребам усіх категорій читачів та ефективності його використання (книгозабезпеченість, оновлення фонду);
  • Комплектування фонду виданнями різних типів і видів на усіх носіях інформації, у т.ч. отриманих у дар;
  • Оформлення передплати на періодичні видання; контроль доставки;
  • Приймання, реєстрація нових надходжень, технічна обробка, систематизування;
  • Облік бібліотечного фонду;
  • Збереження бібліотечного фонду (дрібний ремонт, контроль за поверненням видань до фонду, перевірка наявності видань у фонді, виявлення і списання зношених видань (оформлення відповідних актів); забезпечення належного режиму зберігання фонду);
  • Інвентаризація фонду.
  1. Робота з фондом підручників:
  • Підготовка замовлення на підручники спільно з учителями-предметниками, погодження його з керівництвом школи, передача методисту з бібліотечних фондів; контроль за виконанням замовлення;
  • Приймання підручників, оформлення накладних, реєстрація в облікових документах, технічна обробка;
  • Робота з картотекою навчальної літератури;
  • Інвентаризація і переоцінка фонду підручників, оформлення звітних документів;
  • Видача і прийом підручників;
  • Інформування учителів про нові надходження підручників;
  • Збереження фонду підручників;
  • Робота з резервним фондом підручників;
  • Вивчення і аналіз забезпеченості підручниками та їх використання.
  1. Формування довідково-бібліографічного апарату бібліотеки:
  • Аналітико-синтетичне опрацювання документів (індексування, складання бібліографічних записів тощо);
  • Організація традиційних каталогів і картотек;
  • Редагування традиційних каталогів і картотек;
  • Формування електронних каталогів і баз даних (бібліографічних, повнотекстових);
  • Виокремлення довідково-інформаційних та бібліографічних видань у фонді.
  1. Інформаційне обслуговування:
  • Підготовка оглядів нових надходжень;
  • Оформлення книжкових виставок;
  • Розробка веб-сайту бібліотеки;
  • Добір документів для забезпечення навчально-виховного процесу, проведення предметних тижнів, загальношкільних заходів, написання рефератів і доповідей, роботи над методичною темою школи, підготовки педагогічних рад і методичних об’єднань тощо.
  • Інформаційне обслуговування батьків;
  • Підготовка рекламних матеріалів про діяльність бібліотеки, її фонди і послуги, пам’яток для читачів, буклетів, дайджестів.

 

  1. Довідково-бібліографічне обслуговування учнів, педагогів, батьків:
  • Надання бібліографічних і фактографічних довідок (у т. ч. через веб-сайт бібліотеки);
  • Підготовка списків нових надходжень, тематичних бібліографічних списків;
  • Організація та проведення усних журналів, презентацій книг;
  • Ознайомлення користувачів з фондом, правилами роботи з традиційним і електронним довідково-пошуковим апаратом бібліотеки;
  • Забезпечення доступу до ресурсів провідних бібліотек через мережу Інтернет.
  1. Робота з користувачами:
  • Популяризація бібліотечного фонду та залучення учнів до читання засобами індивідуальної і масової роботи (літературні вечори, ігри та ранки; диспути; читацькі конференції; конкурси; ранки; вікторини; бесіди; уроки позакласного читання тощо);
  • Створення активу бібліотеки і робота з ним;
  • Культурно-масова робота (заходи на допомогу навчально-виховному процесу; робота гуртків і клубів);
  • Взаємодія з структурними підрозділами школи, дитячими та іншими бібліотеками.
  1. Формування інформаційної культури учнів:
  • Розробка програми занять;
  • Проведення бібліотечних уроків;
  • Формування в учнів навичок пошуку, відбору та аналізуванню інформації; користування різними носіями інформації;
  • Екскурсії до бібліотеки школи;
  • Екскурсії до інших бібліотек.
  1. Організація та проведення досліджень (опитувань, анкетувань) у бібліотеці:
  • Вивчення інформаційних потреб користувачів;
  • Аналіз незадоволеного попиту;
  • Аналіз книгозабезпеченості навчальних дисциплін;
  • Проведення рейтингових досліджень;
  • тощо.
  1. Підвищення кваліфікації:
  • Самоосвіта (читання професійних видань, упровадження досвіду кращих шкільних бібліотекарів);
  • Виробничі навчання (оволодіння новими бібліотечно-інформаційними технологіями);
  • Курсова перепідготовка;
  • Участь у конференціях, семінарах, нарадах тощо;
  • Участь у методичних об’єднаннях шкільних бібліотекарів;
  • Участь у професійних конкурсах.
  1. Управління бібліотекою:
  • Підготовка планів і звітів про роботу бібліотеки, фінансових звітів; участь у нарадах;
  • Розробка нормативних документів (правил користування, посадових інструкцій, положень тощо);
  • Проведення організаційно-економічних заходів;
  • Розширення асортименту бібліотечно-інформаційних послуг.

Крім зазначеного вище, до плану роботи бібліотеки можна включити роботу з упровадження інновацій (засобів виробництва, технологічних, організаційних, послуг) їх апробації в умовах конкретної бібліотеки, а також діяльність із зміцнення матеріально-технічної бази.

Зауважимо, що цей перелік відображає усі основні види діяльності шкільної бібліотеки. Водночас, перелік має рекомендаційних характер. Тому кожен шкільний бібліотекар може внести до плану роботи лише ті пункти, які притаманні саме його бібліотеці або ж доповнити перелік окремими видами робіт, які бібліотекар виконує з урахуванням особливостей спеціалізації школи, навчальної програми і навчального плану

Пошук
Друзі сайту
Вовчанський МНВК Волчанск и волчане! Волчанск (Украина) - живописные места, достопримечательности, отдых на Печенежском водохранилище, Новини Сайт для підтримки вчителів інформатики
Старосалтівська ЗШ
Наша кнопка


Зворотній звязок
Ім`я відправника *:
E-mail відправника *:
Web-site:
Тема листа:
Текст повідомлення *:
Оцінка сайту:


Copyright MyCorp © 2024Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz